E- The People: A comparative perspective on the use of social networks in U.S. and French presidential campaigns
Keywords:
Elections; Social Networks; Facebook; Twitter; Pinterest.Abstract
ABSTRACT
This paper first provides a historical overview of Internet use in French and American electoral campaigns. It then studies political practices on social networking sites such as Facebook, Twitter and Pinterest in the 2012 U.S. and French electoral campaigns. The reasons for the adoption of social networks by campaign teams are discussed and interpreted. Two case studies show the importance of public controversies, of the blurred boundaries between public and private lives as well as of the need for politicians to display grass roots participation in politics.
Keywords: Elections; Social Networks; Facebook; Twitter; Pinterest.
RESUMO
Este artigo apresenta, inicialmente, uma revisão histórica do uso da internet nas campanhas eleitorais norte-americanas e francesas. A seguir, analisa prticas de campanha em redes sociais como Facebook, Twitter e Pinterest nos Estados Unidos e na França em 2012. As razões para a adoção de redes sociais pelos comitês de campanha são discutidas e interpretadas. Dois estudos de caso mostram a importância de controvérsias públicas e do apagamento das fronteiras entre vida pública e privada, assim como da necessidade, para os políticos, de exibir a participação do cidadão comum na política.
Palavras-chave: Eleições; Redes sociais; Facebook; Twitter; Pinterest.
RESUMEN
Este artículo presenta, inicialmente, una revisión histórica del uso de la internet en las campañas electorales norteamericanas y francesas. En seguida, analisa actos de campaña en redes sociales como Facebook, Twitter y Pinterest en los Estados Unidos y Francia en 2012. Las razones para la adopción de redes sociales por los equipos de campaña son discutidas y interpretadas. Dos estudios de caso muestran la importancia de controversias públicas y del apagamiento de las fronteras entre vida pública y privada, así como de la necessidad, para los polticos, de exibir la participación del ciudadano ordinario en la política.
Palabras clave: Elecciones; Redes sociales; Facebook; Twitter; Pinterest.
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